9 Mayıs 2010 Pazar

Project Natal; oh be!

Nihayet Kasım 2010'da çıkacağı kesinleşen ve ilk olarak Xbox oyunları ile sürülecek olan Microsoft'un ağırtopu, geleceğin kimilerini ürküten teknolojisi Project Natal için çok heyecanlıyım. Üstelik Fable 3; en sevdiğim oyun Natal destekli olacakmış ...

Neymiş project natal kısaca bahsedeyim: Bu, oyun konsoluna bağlanan bir kameranın karşısındakini 3d tarayarak detaylı olarak algılaması, hareket analizini yapması, yüzünü ve sesini tanıması şeklinde geliştirilen bir teknoloji. Yani artık yalnızca vücudunuz hiçbir kontrol cihazı olmadan oyun için yeterli; mesela ekranın karşısına geçip çıplak elinizle karate yaptığınızda oyunun içerisindeki karakteri gerçekten de bir temiz dövebiliyorsunuz. Bence şu video -izlenmediyse- mutlaka izlenmeli.



Microsoft Natal'ı önce eğlence sektörüne getirmiş, ancak kendilerinin de ifade ettiği gibi gelecekte pek çok iş sektörünün böyle bir teknolojiden faydalanması kaçınılmaz görünüyor. Düşünsenize bankaya gittiğinizde karşınızda animasyon bir tip oturacak ve siz ne deseniz, kendisine ne verseniz, ne sorsanız anlayıp yanıtlayacak. Ya da yoga öğretmeniniz olan animasyon bir ekran karakteri size dirseğinizi biraz daha sağa çevirmeniz, bacağınızı bükmemeniz gerektiğini söyleyecek, bu şekilde evinizden çıkmadan iyi bir eğitim alabileceksiniz.

Kimileri bu teknolojiye makinelerin bizi ele geçireceği korkusuyla temkinli yaklaşıyor. Ama bence Natal, benim son zamanlarda duyduğum en iyi haber; teknolojinin beklenemeyecek kadar büyük bir adımı, gerçek bir futuristik sıçrama...

Göreceksiniz, çok eğleneceğiz...

6 yorum:

Özgür Ceren Can dedi ki...

Neler duyuyorum Allah'ım bu kızdan! :DDDD

Hich dedi ki...

:) süper de mi! :S

varol döken dedi ki...

boşuna mı kapoera öğreniyorum şimdi ben?

Hich dedi ki...

hayır varolcuğum daha oyun konsolunun öğrenci mezu edip sertifika falan vermesine epey var kanımca. sen onu mu bekliycen. öğren tabi. bu arada iyiymiş yaw. çok severim kapoerayı. süper estetik bişey benceğ.

varol döken dedi ki...

seneye ankara'da gösteride olacağım, çok azimliyim, amutta yürümeye başladım, natal bunları yapabilir mi söyle bana, benim hızıma yetişebilir mi?

Hich dedi ki...

yetişemez bebeğim. nereye yetişiyo. baya iyiyiş ya capoera olayın... ciddi ciddi yani! süpersin...