23 Temmuz 2009 Perşembe

Elimde Ne Var?


İçdeniz Balıkçısı (A Fisherman of the Inland Sea )

Ursula K. Le Guin’in sekiz öyküden oluşan kitabı. Bilimkurgu okumamak üzerine bir giriş yazısı var ki dostlar, iki kere okumak istedim... Bilimkurgu sevmiyorsanız bile Dost'a, DNR'a falan girip kitabın girişini bir okuyun derim...

6. hikayeyi okumaktayım, şimdiye kadar okuduklarıma ortalama 10 üzerinden 7* veririm... Fena değil ;)


*: Newton'un Uykusu adlı öyküyü sevemedim, yoksa 8-8,5 verirdim:)

EKLEME: Kitabı bitiremeden bıraktım arkadaşlar, zorlamak istemiyorum kendimi daha fazla... Bu yazıyı yazmadan önce okuduklarımdan daha kötü buldum sonradan okuduklarımı, özellikle Çörtme Teorili İçdeniz Hikayeleri, ı ıh... önermiyorum...

8 yorum:

Özgür Ceren Can dedi ki...

hımmm...

wykka dedi ki...

yıllardır elimde sürünmekten bitemeyen, oysa pek de sevilesi bahtsız bir kitaptır rafımda :)

artık okuyabiliyor olduğuma göre devam edebilirim, iyi hatırlattın.

varol döken dedi ki...

ursula ablamın hastasıyım... mülksüzler başyapıtım hatta başıma yapıştırdım taşıyorum... yerdeniz'i yerdeniz de değil dünyada geçen bir hikaye gibi okudum, alt metinlerinden geçtim, kendimden geçtim...

ama ben bu kitabı sevemedim, bilimkurgu üstüne yazdıkları çok ama çok güzel ursula ablamın, yani bence gerçekten çok büyük bu kadın ama bu öykülerde eksik bir şeyler var... nerede tehanu nun insanın içine işleyen sözleri nerede buradaki soğuk hikayeleri... bilemedim işte, bir bildirin, bir buldurun benimki mi eksik?

Hich dedi ki...

ya varol, ben de bu yazıyı yazarken daha 6. hikayedeydim ve eh işte felan diyordum, ama sonraki hikayeleri de okuyunca -daha doğrusu okuyamayıp bırakınca- önerdiğimi pişman oldum diyebilirim.... Bıraktım anlayacağın, canımı sıktı kitap.. Eksik ne var bilmiyorum, ama olmamış nedense hakikaten de...

varol döken dedi ki...

:) ben de sanırım o yerlerde bir yerde bıraktım... yaş gelmiş 30'a, vakit kısalmış, daha okunmamış neler kalmışken, ben nerede tırak orada bırakçı oldum:)

Hich dedi ki...

ahhahaha:) evet aynen...

wykka dedi ki...

demek benden kaynaklı değilmiş defalarca başlamak ve bitirememek. sağlık olsun diyip rafa kaldırılasıymış.

Hich dedi ki...

ahhah wykka.. değilmiş heralde yaw..