5 Mart 2009 Perşembe

yin-yang üzerinden bloglarım

Çikolata, Johnny Depp'ten başka güzellikleri de olan bir filmdi bence. Orada Juliet çocuğa bakıp senin çikolatan "bitter" demişti, çocuğun büyükannesi de öyleydi; karanlık ama iyi niyetli...

Nedir?
Herkes bilir; yin: erkek, güneş, beyaz, sıcak vs; yang: kadın, ay, siyah, soğuk vs. "Hepsinin içinde diğerinden biraz vardır"ın sembolu Yin-Yang'dır ve herşey zıttıyla bilinebilmektedir. Yin ve yang birbirine karşıdır, beraberlerdir, birbirine dönüşürler ve dengeyi ararlar.

Doğu dinleri bize dengeyi öğütler, doğu felsefeleri tamamlanmanın kutupların tanınması ve birleştirilmesi ile olacağını öğretir. "Kişi önce kendini bilmeli" der Sokrates, Dalay Lama da "bencillik mutluluktur" der. Günümüzün sözüm ona bilimi psikoloji bile "içindeki öfkeyi dışarı çıkar" der. Herkes birşeyler der. Herkes dualitenin farkındadır. Dünya kutupludur, insanlık iki cinslidir*, iyi ve kötü gece ile gündüz gibi savaşır durur.

Evren kutupsuz, ikiliksiz, atom protonsuz yada elektronsuz var olamaz. Ben de farz-ı misal hep iyi, hep mutlu olursam kendimi bilemem, var olamam, var oluşum anlam ifade edemez, zaten bu mümkün de değildir; benim hep iyi düşünen, pozitif uçlarda yaşayan biri olmam maddenin doğasına aykırıdır.

Ne yapmalıdır? Kabul et gitsindir! :)

New Age akımının dayatmalı zoraki gülümsemesi surattan bir temiz silinmeli, kötü yanımız görülmeli, anlaşılmalı, hatta kazandırdıkları düşünülerek onunla gurur duyulmalıdır.

Kötülüğümüz kucaklanmalıdır, onun da ilgiye ihtiyacı vardır.

Bize sürekli iyilik deyip duran öğretiler irdelenmelidir. İyi niyetli olmakla iyi olmak arasında farklar vardır.-iyi niyetli birisi her zaman pozitif düşünemeyebilir, hormonları buna müsade etmez... İyi olmak adına kendine, nefsine korkunç baskılar yapan, vicdanını elinde oyuncak edip deliren varlıklar haline getiren öğretilerden uzak durulmalıdır, zira bir varlığın pırıltısını yitirmesine sebep olmanın kutsal, tanrısal hiçbir tarafı olamaz. İnanılmamalıdır canım böyle şeylere...

Bilinmelidir ki "tanrı nötr'dür, aksi olsaydı yaradılış olmazdı", yaradılışın temelinde önce ikileşmek vardır. Tanrı bunun öncesinde -bence- bembeyaz bir hiçliktir, bi boktan da daha haberi yoktur. Ne zaman ki yaradılış patlar saçılanlardan kendini tanıyıp şaşakalan bir varlık olagelir tanrı... tanrı bir süreçtir :) (öhö)

Neyse ben bunları niye anlattım... blogger camiasındaki dualitemin açıklaması olsun diye anlattım... Birinde iyi birinde kötüyüm, hangisinde iyi olduğuma da karar veremiyorum :

yoksa


İkimizde seviyorum... ikimizde herşeyi seviyoruz, eleştiriyoruz, yaşıyor gidiyoruz... birbirine karşı, beraber, birbirine dönüşen ve dengeyi arayanız. Okuduğunuz için saygılar sunuyoruz, efendi efendi, hanım hanımcık...


----
* Homoseksüeller 3. tür kabul edilmemelidir, onlar artık karşı cins olmuşlardır, yani mesela erkeklerse kendilerini kadın kabul etmişlerdir, bu da türdeki dualiteyi değiştirmez.

3 yorum:

Özgür Ceren Can dedi ki...

hmm... ilginç!

denizero dedi ki...

__hıımmm antispace'den hiç haberim yoktu .... senin dark side'ından kaçınmak lazım bence, bilemiyorum hiç raslamadım ama korkutucu olabilir .... bııırrr :))__

Hich dedi ki...

:)) beni korkutan hangi tarafım daha karar veremedim ben denizciğim...